Новини

Субпроект „Поліпшення охорони здоров’я на службі у людей в Закарпатській області”
<< Вернутися назад до списку новин
22-03-2019
"Швидка" - не таксі!

  І знову — гаряча і майже вічна тема: на які виклики має приїжджати екстрена медична допомога? Коли потрібно викликати сімейного лікаря, а коли "швидку" — про все це розповідав керівник експертної групи з питань надання екстреної медичної допомоги Олександр Данилюк під час навчального семінару «Зміни в систeмі охорони здоров’я. ІІІ квартал 2019: розуміємо та комунікуємо», що проходив у Києві.

     "Нарікання щодо виклику "швидкої" були завжди. Є проблеми з викликами "швидкої". Вони полягають в тому, що коли не потрібно, її викликають, а коли потрібно, вона іноді не приїжджає, або не встигає приїхати. Чому? Найімовірніше тому, що вона поїхала на той виклик, де вона не потрібна", – сказав Олександр Данилюк.

      Він нагадав, що пацієнти мають сімейних лікарів, у яких можна проконсультуватися щодо своїх хронічних захворювань і що робити в разі їхнього загострення, наприклад, високої температури, яка не збивається, і зависокого тиску. Також він наголосив, що перш ніж викликати "швидку", потрібно подумати, чи справді вона необхідна, чи людина може впоратися із поганим самопочуттям сама.

     "Якщо ви думаєте, що так, справді все погано, тоді не думайте і викликайте "швидку". Але якщо ви сумніваєтеся, може, я до сімейного лікаря схожу або подзвоню спитаю, тоді найімовірніше, не потрібно викликати "швидку". Треба думати про те, що якщо "швидка" їде до вас, то вона не їде десь на ДТП, де людина може бути в ситуації, яка загрожує її життю і здоров'ю", – пояснив Олександр Данилюк.

     Державна «швидка» або ж «екстрена медична допомога», має виїжджати на виклики, які напряму пов’язані з порятунком життя людини: у випадку ДТП, інфаркту, інсульту, кровотечі, важкої черепно-мозкової травми, - наголосив Олександр Данилюк. Також експерт пояснив, що диспетчер, який вирішує – їхати "швидкій" на виклик чи ні, несе відповідальність за своє рішення. Щоб знизити цей ризик до мінімуму, будуть впроваджені спеціальні електронні диспетчерські протоколи, які, на основі запитань до пацієнта, вирішують це питання.

     "Вони допомагають диспетчеру поставити правильні запитання людині при тій чи іншій ситуації, а також інструкції, які треба людині дати в тій чи іншій ситуації. Це набагато покращить якість роботи "швидкої"", – зазначив Олександр Данилюк.